Dersin Adı | Batı Düşünce Tarihi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 660 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Doktora | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı batı düşünce tarihini inceleyerek Rönesans’tan XIX. yüzyılın başlangıcına kadar geçen döneme ait düşünsel gelişim sürecini açıklamaya çalışmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste yalnızca politika veya felsefe gibi tek bir düşünce alanıyla değil, düşünsel evrenin kapsadığı alanların çoğu ile ilgilenilmiştir.Özellikle bilimdeki yeni düşüncelere , üsluplaşmış edebiyat akımlarına ve sanatsal değişikliklere önem verilmiştir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | Yok |
2 | Leonardo ve Dönemi/ Machiavelli | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:1-3 |
3 | Thomas More/ Erasmus ve hümanistler | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:4-5 /Sunum |
4 | Reform/ Bilimsel Devrim | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:6-7 /Sunum |
5 | Elizabeth Çağı | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:8 /Sunum |
6 | Püriten Devrim | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:9 /Sunum |
7 | The Royal Society/ Hobbes ve Locke | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:10-11 /Sunum |
8 | Decartes/ Pascal ve Bayle | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:12-13 /Sunum |
9 | Voltaire/ Montesquieu/Rousseau | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:14-15-16 /Sunum |
10 | Ara raporlar | Yok |
11 | Sanayi Devrimi/ Lunar Society | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:17-18 /Sunum |
12 | Benjamin Franklin/Thomas Jefferson | O Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:20-21 /Sunum |
13 | Fransız Devrimi | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:22 /Sunum |
14 | Edmund Burke/Jeremy Bentham/Robert Owen | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:23-24-25 /Sunum |
15 | Kant ve Hegel | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Bölüm:26 /Sunum |
16 | Final raporu | Yok |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Bronowski J. –B. Mazlish, (1960). Western Intellectual Tradition. New York:Harper Perennial Press. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 40 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 7 | |
Final Sınavı | 10 | ||
Toplam | 215 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir, | X | ||||
2 | Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır, | X | ||||
3 | Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, | X | ||||
4 | Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır, | X | ||||
5 | Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, | X | ||||
6 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar, | X | ||||
7 | Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür, | X | ||||
8 | İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, | X | ||||
9 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur, | X | ||||
10 | Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest